Gjërat që lejohen gjatë agjërimit
1 - Lejohet që agjëruesi të hedhë ujë mbi kokën e tij dhe të freskohet me qëllim që të evitojë nxehtësinë. Si argument për këtë kemi fjalën e Aishes, Allahu qoftë i kënaqur prej saj, që thotë: "Perjgamberin, alejhi selam, e ka zënë koha e sabahut xhunub duke qenë agjërueshëm, dhe është pastruar me vonë" (Këtë hadith e transmetojnë Buhariu dhe Muslimi)
Dhe që Muhammedi alejhi selam: "ka hedhur ujë mbi kokën e tij duke qenë agjërueshëm për shkak të etjes ose të nxehtit" (Imam Ahmedi, dhe Ebu Dawudi dhe të tjerë, hadithi është i saktë). Imam Buhariu në librin e tij të haditheve të sakta, ka vënë një kapitull që quhet: Larja e agjëruesit.
Ibn Omeri, Allahu qoftë i kënaqur me të, ka lagur rrobat e tij duke qenë agjërueshëm, dhe i ka veshur të lagura.
2 - Lejohet pastrimi i madh (gusli) kur je agjërueshëm. Pra, të lahesh e të pastrohesh kur je agjërueshëm nuk e prish agjërimin. Nga veprat e Muhammedit, alejhi selam, mësojmë që disa herë e ka zënë sabahi pa u larë (xhunub), dhe më pas lahej dhe vazhdonte agjërimin. (Këtë hadith e transmetojnë Buhariu dhe Muslimi)
3 - Përdorimi i misvakut. Muhammedi, alejhi selam, ka thënë: Po të mos kisha frikë se do ta mbingarkoja ymetin tim do ti urdhëroja ata të përdornin misvakun për çdo abdes". Dhe në një transmetim tjetër: për çdo namaz. (Këtë hadith e transmetojnë Buhariu dhe Muslimi)
Në këtë thënie të tij nuk e ka veçuar agjëruesin, dhe kuptojmë se përdorimi i misvakut nuk e prish agjërimin. Këtu bën pjesë edhe pastrimi i dhëmbëve me pastë. (Për këtë ka thënë se është e lejuar dijetari Abdulaziz ibën Baz në librin ,,Fetva ibën Baz” 2/163, 164; si dhe dijetari El Uthejmin në librin ,,Fikhul Ibadat)
4 - Shpëlarja e gojës dhe e hundës gjatë abdesit. Muhammedi, alejhi selam, ka futur ujë në gojë dhe në hundë gjatë abdesit, dhe ka ndaluar që agjëruesit ta tejkalojnë këtë, dhe ka thënë: Pastronie mirë gojën dhe hundën gjatë abdesit përveçse kur të jeni agjërueshëm. (Këtë hadith e transmetojnë Tirmidhiu, Ebu Dawudi, Imam Ahmedi, Ibn Maxheh dhe Nesai)
5 - Përqafimet dhe puthjet, gjatë agjërimit nuk e prishin agjërimin. Transmetohet se Aishja, Allahu qoftë i kënaqur prej saj, ka thënë: Profeti, alejhi selam, ka puthur dhe përkëdhelur kur ka qenë agjërueshëm, porse ai ka qenë shumë më i përmbajtur se ju ndaj epshit të tij. (Këtë hadith e transmetojnë Buhariu dhe Muslimi)
6 - Marrja e gjakut për analiza, si dhe përdorimi i gjilpërave që nuk kanë efekt ushqyes nuk e prishin agjërimin.
7- Hixhami, nxjerrja e gjakut të keq nga trupi i njeriut. Kjo vepër ka qenë një nga veprat që e prishin agjërimin porse është shfuqizuar me veprën e Profetit, alejhi selam, sepse vërtetohet që Muhammedi, alejhi selam, e ka bërë hixhamin duke qenë agjërueshëm, gjithashtu transmetohet edhe nga Ibn Ab-basi që, "Profeti, alejhi selam, e ka bërë hixhamin duke qenë agjërueshëm" (E ka përmendur Imam Buhariu).
8 - Ngrënia, pirja si dhe marrëdhëniet seksuale gjatë natës deri para agimit nuk ndikojnë në prishjen e agjërimit. Muhammedi a. s. ka thënë në një hadith: Bilali e thërret ezanin natën (në kohën e syfyrit) kështu që hani dhe pini derisa ezanin ta thërrasin Ibn um Mektumi. (Këtë hadith e transmetojnë Buhariu dhe Muslimi)
9 - Nëse femra pastrohet nga menstruacionet ose lehonia gjatë natës dhe atë e zë koha e sabahut pa u larë, lejohet të lahet gjatë kohës së namazit dhe të vazhdojë agjërimin. Duhet të ketë kujdes mos ti kalojë koha e namazit të sabahut pa u pastruar e pa u falur.
10 - Udhëtimi në rast nevoje, edhe nëse detyrohet ta prishë agjërimin, sepse agjëruesit i lejohet të zgjedhë nëse do agjëroje apo jo.
11 - Lejohet për agjëruesin përdorimi i çdo ilaçi të lejuar, që nuk e kalon fytin.
12 - Shijimi me gjuhë i gjellës por me kusht që mos të kalojë në fyt.
13 - Marrja e gjakut për arsye analizash, nuk e prish agjërimin, po ashtu edhe gjaku që rrjedh nga heqja e dhëmbit, dhe nga pastrimi i plagëve.
14 - Nuhatja e erërave të mira nuk e prish agjërimin.
15 - Kohli, që përdoret për zbukurimin e syve, si dhe ilaçet me pika që hidhen në sy nuk e prishin agjërimin.
|